بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» به کودکان کمک کنید احساسات را تشخیص دهند

به کودکان کمک کنید احساسات را تشخیص دهند

چگونه به فرزندم در پرورش مهارت های عاطفی کمک کنم؟

در اینجا برخی از راه هایی است که می توانید به فرزند خود کمک کنید تا احساسات خود را بیاموزد و بیان کند آمده است:

  • نشانه ها را شناسایی کنید: گاهی اوقات تشخیص احساسات دشوار است. با نگاه کردن به زبان بدن کودک ، گوش دادن به صحبت های او و مشاهده رفتارهای او ، احساسات او را کنترل کنید. تشخیص احساسات آنها و دلایل آن به این معنی است که می توانید به آنها کمک کنید این احساسات را بهتر شناسایی ، بیان و مدیریت کنند.
  • پشت هر رفتاری یک احساس نهفته است: سعی کنید معنی و احساسی که در پس رفتار فرزندتان وجود دارد را درک کنید. هنگامی که می دانید چه چیزی باعث این رفتار می شود، می توانید به فرزند خود کمک کنید تا راه های دیگری برای ابراز این احساس پیدا کند.
  • احساسات را نام ببرید: به کودک خود کمک کنید احساسات خود را نامگذاری کند. نامگذاری احساسات اولین قدم برای کمک به کودکان در یادگیری تشخیص آنها است. این به کودک شما امکان می دهد واژگان احساسی را توسعه دهد تا بتواند در مورد احساسات خود صحبت کند.
  • احساسات دیگران را شناسایی کنید: فرصت های زیادی برای شناسایی احساسات دیگران فراهم کنید. ممکن است از فرزند خود بخواهید در مورد احساسات دیگران فکر کند. کاریکاتورها یا کتابهای تصویری یک راه عالی برای بحث در مورد احساسات هستند و به بچه ها کمک می کند چگونه احساسات دیگران را از طریق حالات چهره تشخیص دهند.
  • الگو باشید: بچه ها احساسات و نحوه ابراز مناسب آنها را با مشاهده دیگران یاد می گیرند. به فرزند خود نشان دهید که در مورد موقعیت های مختلف چه احساسی دارید و چگونه با این احساسات برخورد می کنید.
  • تحسین و تشویق کنید: وقتی فرزندتان در مورد احساساتش صحبت می کند یا آن را به شیوه ای مناسب بیان می کند ، او را تحسین کنید. این نه تنها نشان می دهد که احساسات طبیعی هستند و صحبت کردن در مورد آنها اشکالی ندارد ، بلکه رفتار را تقویت می کند.
  • به احساسات فرزند خود گوش دهید: از کودک خود برای شناسایی و ابراز احساسات خود حمایت کنید تا شنیده شود. هنگامی که احساسات کودک دیده و شنیده نشود، اغلب به شیوه های ناسالم بیان می شود.



مرکز مشاوره یاسان یکی از بهترین مراکز مشاوره کودک و نوجوان آماده ارائه خدمات روانشناسی به صورت حضوری و آنلاین است. برای دریافت وقت می توانید به سایت یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir مراجعه کنید یا از طریق واتس اپ به شماره 09124485715 پیام دهید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده